
Brady Tkachuk har riktat ett känslosamt tack till Ottawa Senators och klubbens supportrar efter att hans åttaåriga sejour i organisationen tagit slut. Forwarden representerar numera Florida Panthers.
I ett uttalande betonade Tkachuk att tiden i Ottawa präglade honom som spelare och människa. Han beskrev åren i den kanadensiska huvudstaden som sina formativa år i NHL.
– Klubben och fansen kommer alltid att ha en del av mitt hjärta, sade Tkachuk enligt det uttalande som spreds via WSVN.
Tkachuk anslöt till Senators efter att ha valts högt i NHL-draften och blev snabbt ett ansikte utåt för organisationen. Under sina åtta säsonger i klubben axlade han ett stort ledaransvar och var en central figur i laget.
Nu väntar ett nytt kapitel i Florida Panthers, där Tkachuk får chansen att fortsätta sin NHL-karriär i en ny miljö.
Sammanfattat av Riktighockey Redaktion baserat på rapportering från Sportsnet — Hockey.