Lämnar Jonstorp för rivalen
· av admin· 1 min läsning
Viktor Larsson har varit Jonstorp trogen under större delen av sin hockeykarriär. Under torsdagen stod det dock klart att han lämnar dem för spel hos rivalerna, Åstorp. Under fjolåret noterades han för totalt sex poäng på 30 matcher i den blåvita tröjan.
– Han kommer tillföra mycket rutin och ett starkt defensivt spel. Vår backsida känns mycket starkare i år. Vi hoppas kunna nyttja Viktors skott i powerplay med, säger Åstorps sportchef Peter Frank till Riktighockey.se
Hur många spelare ska ni ha in till?
– Nu är vi 17 spelare + två målvakter. Vi behöver nog ha in 4-5 spelare till.
Samtidigt kan vi berätta att Åstorps Erik Åhlén har varit med och tränat med division 1-laget Tyringe den senaste tiden.
Mer från Division 2
- Vänersborg värvar från Mörrum11 april, 2017
- Från degraderad i tvåan till hockeyettan11 april, 2017
- Vi tippar kvalserien12 mars, 2017
- Vi tippar play off1 mars, 2017
- Vänersborg värvar poängkung från konkurrent24 januari, 2017